Tuesday, January 17, 2012

Luahan Keluhan Luahan

Kadangkala Rasa Ingin Mengamuk Pun Ade. Tetapi Ape Kan Daya. Saya Ini Seorang Anak. Anak Perempuan Sulung Dalam Keluarga. Saya Tidak Sepatutnya Mengecewakan Mereka. Akan Tetapi Saya Tidak Boleh Mengelak Takdir. Saya Tidak Mahu Mengecewakan Mereka Dan Tidak Mahu Menyakitkan Hati Mereka Tetapi Saya Tidak Menjaga Hati Mereka Dengan Baik. Seringkali Saya Buat Salah Dan Mereka Rasa Sangat Kecewa Dengan Perbuatan Saya. Saya Ingin Mengubah Itu Tetapi Iman Saya Tidak Kuat. Saya Sering Lupa Akan Semua Ini Dan Sering Menyakitkan Hati Mereka. Amat Sedih Sekali Saya Melihat Diri Saya Ini.

"Janganlah Kamu Melawan Kata-Kata Mereka Atau Melawan Dengan Gerak-Geri Kamu. Sesungguhnya Mereka Adalah Ibu Bapa Kandung Mu ." -Kata-Kata Yang Menghantui Pemikiran Saya Apabila Saya Ingin Menjawab Mereka Atau Melawan Mereka. Dengan Kata-Kata Itu juga Membuat Saya Terfikir Sejenak. Apa Akan Terjadi Pada Diri Ini Jika Saya Melawan Mereka? Mesti Mereka Rasa Lebih Kecewa Dengan Perangai Saya Ini.

Sudah lah Kecewakan Mereka Dengan Kegagalan Saya Dengan Mengata Bohong Pada Mereka Untuk Sedapkan Hati Mereka Akan Tetapi Jejak Langkah Saya Salah. Saya Telah Kecewakan Mereka Buat Pertama Kali Dan Mereka Sungguh Sakit Hati Dengan Perbuatan Saya.

Saya Turut Berdukacita Dengan Perbuatan Saya Ini. Maaf Tidak Dapat Berbuat Apa Tetapi Saya Akan Berusaha Lebih Dengan Peluang Kedua Ini. Saya Akan Tunjukkan Perubahan Saya Dan Juga Kejayaan Saya Pada Ibu Bapa Saya. Saya Sudah Tidak Mahu Mengecewakan Diri Mereka Lagi. Insya Allah~ Semoga Allah Kuatkan Lagi Iman Saya Demi Menghadapi Cobaan Yang Diberi. Amiin ~

No comments: