Monday, September 12, 2011

Dari Lubuk HatiKu

Persoalan di dalam hati dan minda ku :-

Mungkinkah perasaan itu hanya seketika?

Mungkinkah itu hanya permainan hati?

Boleh kah aku melupakannya?

Apakah tujuan dan niatku sambung di sekolah ini?

adakah untuk mencari pasangan atau belajar?

Dan jawapan yang telah aku jawab :-

tujuan dan niatku ke sekolah adalah untuk belajar..
aku tidak mahu melepaskan peluangku untuk mengejar cita-citaku..
aku ingin mencapai cita-cita yang aku ingini sejak kecil..
itu semua hanya perasaanku..
jangan lah ikut perasaan yang akan menjatuhkan keinginanku untuk mencapai cita-citaku..
dan sering kali aku terdengar "sesungguhnya hati ini berbolak-balik"..
ini bermakna perasaan yang dirasa dihati akan sering bertukar-tukar..
dan aku sering berkata pada diriku ini "aku harus pandang pada tujuan dan niatku.. jangan lah ikut perasaan sangat! (please focus on what u need not what u want!)"..

aku kini mencuba untuk membetulkan kembali niatku untuk belajar ..

:D 

No comments: